DRUGA PRZYCZYNA

Drugą przyczyną różnego ujmowania katalogu zasad budże­towych jest płynność samego pojęcia. Chodzi tu zarówno o roz­graniczenie zasad (cech pożądanych) od elementów definicji (cech niezbędnych), jak też o dwie inne, dość płynne granice: po pierw­sze, granicę między zasadami budżetowymi a ogólaymi zasada­mi ustrojowymi (np. legalność, centralizm demokratyczny, kla­sowy charakter) i po drugie, granicę między zasadami budżeto­wymi a ogólnymi postulatami czy zasadami każdego racjonalne­go działania człowieka (np. jasność, prawdziwość, niesprzeczność). Zarówno zasady ogólnoustrojowe, jak i prakseologiezne zasady dobrej roboty mają zastosowanie w gospodarce budżetowej, ale trudno je uznać za zasady budżetowe, skoro obejmują znacznie szerszy zakres zjawisk.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj! Jestem przedsiębiorcom, swoja firmę założyłem, kilka lat temu zaraz po maturze od tego czasu ciągle się rozwijam i szukam nowych informacji, a także pogłębiam wiedzę z zakresu biznesu i finansów. Bloga założyłem dla siebie, ale i dla Was! Będę się tu dzielił wszystkimi newsami z dziedziny finansów i biznesu! Zapraszam do regularnego odwiedzania strony i pozostawiania komentarzy. Jeśli chcesz o coś zapytać, nie na forum publicznym to zostaw namiar na siebie w formularzu kontaktowym!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.